Skip to main content

RAHSIA KURUS DENGAN MURAH DAN CEPAT

Assalamualaikum...

Rasa best la pulak TOPIK yang saya nak share malam ni HEHE

" RAHSIA KURUS DENGAN MURAH DAN CEPAT "

Hari tu sempat share KEBAIKAN AIR PUTIH UNTUK KULIT SEPERTI KOREAN. Kalau rasa nak kulit seperti retis KOREA anda wajib baca ! ;)

SO, now jom kita refresh balik hari ni dah berapa liter kita minum air putih. Adakah 1 liter ? 2 liter ? 3 liter ? Ataupun 0.1 liter ? Alahai. Ke ada yang langsung tak minum air putih ?



Baiklah malam ni saya cuma nak share berapa liter air putih untuk turun berat 3KG in less than one week ! 

THIS IS MY OWN TESTIMONIAL ;)

Saya minum tidak kurang 2 liter satu hari dan pastikan saya tak minum air manis ! A BIG NO ! Mula-mula memang susah nak elakkan air manis, tapi lama-lama tak rasa nak minum pun. Ais pun tak minum. Aiskrim? Bertabahlah ! HUHU

Percayalah, berat anda bakal turun dengan selamat tanpa ragu-ragu. In syaAllah. Makan macam biasa breakfast nasi berlauk, kadang segenggam kadang 2 genggam. SEBAB APA banyak saya makan waktu sarapan ?

SEBABNYA, ada sorang doktor yang bagitau orang dulu-dulu makan banyak masa sarapan sebab dorang nak guna tenaga sepanjang hari. SO, kalori terus dibakar sepanjang hari dan terus bertukar menjadi tenaga kannn. TAK SEMPAT MENYINGGAH LAMA-LAMA ! Itu bahasa mudahlah. Bahasa sains tak pasti macam mana nak explain :)

TENGAHARI macam mana pulak kan ?

Masa tengahari sikit je dan sama la dinner tak perlu banyak sekadar mengisi perut okesss ! Sebelum makan nasi, memang saya akan minum air putih kurang lebih segelas. Sebelum tidur, pun sama. Bangun tidur pun sama. Selepas mandi pun sama. Bila berada di luar atau terdedah kepada cahaya matahari, minum lebih lagi. SEBAB peluh dah banyak keluar, SO TOPUP balik !


Yang penting AIR PUTIH minum banyak-banyak. Banyak tu macam mana nak sukat ?

Ada yang kata WANITA PERLUKAN 2.2 LITER AIR PUTIH SEHARI dan LELAKI PERLUKAN 3 LITER SEHARI. Namun, ada juga berpendapat bahawa minum air putih mengikut kesesuaian berat badan. 


Katanya, kalau berat 50kg, perlu minum 2.1 liter air putih dan setiap penambahan 5kg perlu ditambah 0.2 liter air putih. 

Tapi, saya ikut apa kata seorang coach yang agak dikenali bab-bab KURUS ni HEHE. Katanya, minum air putih sampai air kencing jernih. Bukan kuning cair ! Bukan kuning langsat ! KUNING PEKAT PUN BUKAN ! Hanya JERNIH ;)

Haaa... Ini lah tips yang saya guna pakai sebab paling mudah. Ye la, faham-fahamlah berat badan seseorang akan berubah setiap saat ! Setiap minit ! Setiap jam ! Setiap hari ! Tak percaya cuba timbang setiap jam KEKEKEKE

TAK SANGGUP PI ANGKUT AIR PUTIH SETIAP SATU JAM DARI DAPUR ?

SENANG je, beli botol minuman yang 1.5/2 liter tu. Pergi mana-mana pun awak bawak je ;) Nak tidur malam, letak sebelah. Bila terjaga boleh minum. 

In syaAllah saya akan teruskan RAHSIA KURUS DENGAN MURAH DAN CEPAT sehingga berat badan ideal digapai pun saya akan teruskan.

Semoga dapat turunkan berat badan at least 10KGs sebelum bulan FEBRUARI 201LAPAN ;)

Ameeen...

DAN... satu lagi rahsia saya nak share. Saya amalkan SUPPLEMENT OMEGA-3 DAN SOY LECITHIN.

APAKAH ITU ?

MEREKA adalah OMEGA GUARD & LECITHIN daripada shaklee

Kenapa LECITHIN ?


Mengurangkan sembelit. Membaiki prostat bagi lelaki. Pemecah lemak & pelangsingan. Meningkatkan daya ingatan & mengurangkan stress. Membantu dalam penyerapan vitamin A, D, E & K. Mengurangkan tekanan darah tinggi. Melindungi hati & menghalang batu karang. Mencantikkan otot & kulit.

Kenapa OMEGA GUARD ?


Pembakaran dan pembuangan lemak. Mengurangkan paras kolestrol dan tekanan darah. Mengawal masalah obesiti. Menghindarkan pembekuan darah di dalam badan. 

OK, itu sahaja untuk malam ini. In syaAllah jika berkesempatan, saya share lagi progress proses slimming saya nanti okehh. TU PUN KALAU ADA YANG SUDI SINGGAH ;)

Terima kasih...





Comments

Popular posts from this blog

Period tak lancar ? Darah Haid tersekat-sekat ?

Assalamualaikum... Selamat Hari Jumaat yang Berkat 💛 "You are period!" - boss "Fired boss. Period tu saya..." - PA boss Sape pernah dengar dialog ni ? Hahaha. Ini laaa dialog daripada FILEM BINI-BINIKU GANGSTER lakonan Shaheizy Sam, Yana Shamsudin, Intan Ladyana dan lain-lain. OK. Sorry out of topic :') Seperti TOPIK kat atas tu, saya percaya ramai perempuan yang mengalami keadaan yang sama kannn.  Iaitu PERIOD TAK LANCAR ! Especially masa bulan puasa. Geram betul kann ? Mana taknya, hari ni keluar, esok pagi kering. Malam ada balik :( SO, hari ni saya nak share cara tradisional & juga moden untuk bantu melancarkan peredaran darah HAID. NAK MODEN atau TRADISIONAL dulu? Hmmmm. TRADISIONAL dulu laaa ekk 😅 TRADISIONAL,  Rebus halia sebesar ibu jari, sedikit asam jawa & sedikit gula melaka (sikit je, sekadar nak perasakan air rebusan. Selepas itu, rebus ketiga-tiga bahandengan 2 cawan air.

ANGGUR vs PARU-PARU.

Assalamualaikum... Selamat Malam Tahun Baru 2018 :) ANGGUR vs PARU-PARU ? Kenapa paru-paru ? Kenapa tidak hati ? Jantung ? Buah pinggang ? OK. Takyah pening-pening HEHE. Macam ni kalau kita perasan kan, bentuk buah ANGGUR sama dengan bentuk PARU-PARU iaitu ALVEOLI. Nasib baik dulu belajar BIOLOGI, SO takde laa rasa macam slow sangat masa baca satu artikel ni ;)  Dulu masa dalam kelas, markah su jek biologi meati paling rendah, pastu nangis sampai cikgu terpaksa bagi attention lebih ! Dalam kelas biologi selalu ngantuk.  OK, back to the topic ! Kekeke Dalam dunia ni, ada banyak jenis anggur TAPI yang pasti yang selalu kita beli dekat pasar opkos yang WARNA HIJAU & UNGU tu kannn. Anggur adalah tumbuhan beriklim sederhana yang banyak digunakan untuk membuat jus, kismis kering, minuman, wain dan macam-macam seseuai dengan permintaan. Tumbuhan anggur merupakan tanaman menjalar yang berbentuk bulat dan sesetengan berbentuk seakan membuju

IBU BERAK DENGAN LAWAS !

Assalamualaikum... Selamat Malam semua :) Hari ni rasa macam sedikit happy sebab nak share pengalaman ibu saya tentang masalah SEMBELIT beliau yang sangat teruk. Mungkin disebabkan FAKTOR UMUR atau pemakanan juga. Ibu saya berumur 65 tahun dan sering mengadu BELIAU MENGALAMI SEMBELIT SETIAP HARI ! Dan kami sebagai anak, kadang-kadang terfikir jugak nak bagi SUPPLEMENT SHAKLEE kepada beliau TETAPI apabila fikirkan tentang umur, better tak galakkan. SEBAB PERTAMA, UMUR. SO, orang-orang lama ni tak macam orang muda-muda, tahap kesihatan mereka sangat rendah. Mungkin tak semua. Tapi, umumnya begitu kan. Nak bagi supplement, bimbang beliau tidak cukup air dalam badan. Jadi, buah pinggang mungkin tak dapat proses dengan baik. SEBAB KEDUA, ibu saya mengidap DIABETES sejak 20 tahun lalu. Beliau dibekalkan dengan pelbagai jenis ubatan hospital.   SEBAB KETIGA, ibu saya disyaki ada masalah buah pinggang. SO, mana boleh minum air kosong banyak sangat kannn. Sedangkan, onc